Menu

Kolejny dyżur ZUS w Zatorze dla złożenia wniosków „dobry start” 300+

16 lipca 2021 - archiwum

W dniu 5 sierpnia 2021 (czwartek) w godz. 9:00 – 13:00 w punkcie Poczty Polskiej ul. Tadeusza Kościuszki 1 w Zatorze stanie mobilny punkt ZUS. Eksperci pomogą w założeniu profilu na PUE i poprawnym złożeniu wniosku o świadczenie 300+ w ramach programu „Dobry Start”.

Program Dobry Start – wsparcie dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny

Aby otrzymać wsparcie, złóż wniosek elektronicznie. Możesz raz w roku otrzymać 300 zł na wyprawkę szkolną dziecka, bez względu na dochód rodziny, jeśli jesteś rodzicem lub opiekunem ucznia:

Jeśli jesteś rodzicem, możesz złożyć wniosek za pośrednictwem:

Wniosek możesz złożyć tylko za pomocą portalu PUE ZUS jeśli jesteś:

Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r.

Ważne!
Po 30 listopada będziesz mógł złożyć wniosek o świadczenie z programu Dobry Start – za pośrednictwem portalu PUE ZUS – tylko w sytuacji, gdy dziecko powyżej 20. roku życia uzyska orzeczenie o niepełnosprawności po 30 listopada.

Na wniosku – oprócz innych danych – musisz podać:

Jeśli nie masz rachunku bankowego – musisz go założyć. Możesz skorzystać z opcji założenia bezpłatnego podstawowego rachunku płatniczego.

Jeśli nie masz adresu mailowego, musisz założyć sobie konto e-mailowe. Możesz to zrobić za darmo w wybranym przez Ciebie portalu lub serwisie internetowym.

Informację o przyznaniu świadczenia znajdziesz w skrzynce odbiorczej na Twoim profilu PUE ZUS. Również wtedy, gdy złożyłeś wniosek przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.

Jeśli świadczenie Ci nie przysługuje, wydamy decyzję odmowną w Twojej sprawie. Decyzję otrzymasz elektronicznie na PUE ZUS. Od decyzji ZUS przysługuje odwołanie do Prezesa ZUS, a następnie skarga do sądu administracyjnego.

Gdzie otrzymasz pomoc:

Podstawa prawna

[1] § 13. ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2021 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start”.